dinsdag 24 juli 2007

24 weken en 3 dagen


Ik werd vannacht rond vier uur wakker van hevige pijn in mijn onderbuik. Dat ging gepaart met kleine beetjes plassen.
Ik was enorm rillerig en wist op een gegeven moment echt niet meer hoe ik moest liggen en waar ik her zoeken moest.
Om 7:00 ontdekte ik ook bloed in mijn urine. Terwijl de baby druk door schopte begon ik me toch wel zorgen te maken en heb ik de verloskundige maar gebeld.
Die was net bij een bevalling en zou daarna wel even langs komen. Ze dacht meteen aan een blaasontsteking maar daar had ik me afgelopen dinsdag nog voor laten testen en toen was de test negatief. Ze kwam dus ook even kijken of ik niet toch ontsluiting had.
Dit was niet echt de pijn die ik me bij weeen voorstelde. Maar goed. Ik moest twee paracetemolletjes nemen. Eerst overgegeven en daarna weer genomen. Toen ben ik weer in slaap gevallen en om half negen stond de verloskundige voor de deur.
Mijn klachten waren al een stuk minder maar ik plasde nu steeds meer bloed.
Ik had geen ontsluiting en zij dacht toch aan een blaasontsteking of nierbekontsteking.
Meteen urine ingeleverd bij de dokter en nu moet ik tot morgen wachten op de uitslag. Als het geen blaasontsteking is, toch naar het ziekenhuis.
Ik ben na het bezoekje aan de huisarts en hema (voor een thermometer) gelijk weer in slaap gevallen. Nu pas weer wakker en nog steeds heel moe.
Maar geen koorts en ook geen bloedverlies meer.
Ik hoop dat we vannacht wat meer rust hebben en morgen op een duidelijke uitslag! Wat een nacht zeg! Nu ga ik weer even verder slapen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

joh wat eng zeg... hoop dat alles helemaal goed is, maar zo te horen maakte te arts zich verder niet zo'n zorgen om de baby, toch?

ik ga in ieder geval met je meelezen (meeleven) vanaf nu ;)
x
Anita

Anoniem zei

... hoe was de uitslag?

Anoniem zei

Jeetje.. wat een vervelend verhaal. Veel drinken, zodat je niet uitdroogt in ieder geval?
Wel fijn dat de klachten al minder zijn. Goed uitrusten..