maandag 7 mei 2007

13 weken en 2 dagen


Londense onderzoekers hebben vastgesteld dat een aantrekkelijk ouderpaar 74 procent meer kans maakt op een meisje als eerste kind.
Dat wordt verklaard door de evolutionaire strategieën die elk geslacht gebruikt om te overleven. Voor het vrouwelijke geslacht blijken jeugdigheid en aantrekkelijkheid, dat erfelijk is, de belangrijkste overlevingstroeven.
Dochters van knappe ouders zetten die eigenschappen dus voort.
bron: De Telegraaf


Ik bedoel er verder niets mee hoor. Haha.. Maar met zo een knappe papa is de kans op een dochter toch wel groter?
Hihih.. Ik kwam gister onwijs lieve aarbeien truitjes en mini tasjes tegen in de V&D. Helaas mocht ik ze niet kopen van Ter.. Ook niet met het argument dat ik het tasje anders zelf wel zou willen hebben. Nog even afwachten dus. Maar ik ben zo nieuwsgierig.
Vanmorgen zijn we weer bij de verloskundige geweest.
Ik ben dus Rhesus D negatief maar dat dacht ik al dus was niet zo een schok. Heb geen HIV of andere enge ziektes. Toch altijd weer een opluchting dat te horen. Mijn bloeddruk was wel erg laag. 100/50 vandaar het flauwvallen dus. De baarmoeder was al goed te voelen en goed gegroeit. Lag al wat hoger en toen mochten we je hartje horen.. JE GAAT ALS EEN SPEER!!!
Toch een fijn gevoel dat die het gewoon doet :-)

Vanmorgen heb ik me ook aangemeld voor kraaamzorg. We hebben voor Yunio gekozen. Een grote organisatie dat leek mij wel prima, verloskundige vond het ook een goede keuze. Ik heb recht op 44 uur kraamzorg. Verdeelt over 8 dagen.
Ik heb nu ook aangegeven dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en borstvoeding wil gaan geven.
Ik denk dat ik me in het ziekenhuis veiliger voel dan thuis. Gelukkig word alles toch vergoed door de verzekering.

Na al die mooie dagen giet het vandaag van de lucht. Ik zou vandaag weer aan de studie gaan maar was vanmorgen weer doodziek. Na het bezoekje aan de verloskundige ben ik helemaal doodop. Straks heb ik nog een afspraak bij de orthodontist maar blijf vandaag nog even lekker thuis. Joggingpakje aan en theetjes drinken. ( Meer drinken vanwege mijn hoofdpijn! )
Morgen start mijn normale leven weer. Regelmaat!

Liefs!

3 opmerkingen:

Coco zei

Uhm dat is wel erg flauw dat hij wel jongenskleren mag kopen maar jij geen meisjesdingen!

D* zei

Haha.. nou kan dat rompertje en hempje natuurlijk best voor een meisje.. en ga ik een jongentje niet in aarbeien truitjes hijsen :-)
Dus hij heeft wel gelijk.. Maar toch!
Overigens was het in de uitverkoop en koste het dus geen drol. Die meisjes dingen waren natuurlijk weer van Mexx en niet afgeprijsd. Maar misschien koop ik ze alsnog.. Anders als cadeau voor Sigrid! hahaha
Welke maat heeft ze? ;-)

Anoniem zei

Hey Dais! Wat een leuke blog. Ben er nu pas voor het eerst! Hahaha, jullie zijn wel erg hoor, met al die kleertjes. Maar het is natuurlijk ook zo lief en leuk allemaal
Sterkte en tot snel!
xxx