zondag 16 september 2007

32 weken en 1 dag



Vrijdag had ik de afspraak bij de gynaecoloog. Omdat Ter naar school moest ging zijn mams gezellig mee.
Daar aangekomen kon ik weer uitleggen wat voor vage klachten ik had en wat standaard vragen beantwoorden. Conclusie, we gaan toch maar weeeer eens je urine testen op een blaasontsteking. De eerste twee uitslagen kreeg ik dezelfde dag nog te horen en die waren weer negatief. Geen blaasontsteking, wel meer witte bloedlichaampjes dan gemiddeld. Dat zou een beginnende blaasontsteking kunnen zijn. Maar goed de klachten heb ik al weken dus denk niet dat het is. Nu is alles op kweek gezet en krijg ik volgende week maandag een telefonisch consult over de uitslag.
Ik ben er weer niet veel wijzer van geworden en ben bang dat ook die uitslag negatief is. Wel mochten we nog snel even naar een echo kijken maar helaasch deze was puur medisch dus meer dan het hartje, ruggetje en doorsnede van de schedel hebben we niet gezien. Ook wou de arts niets kwijt over jou grootte, dus ik zal echt nog 8 (!!!) weekjes moeten wachten op jou komst.

De kraamzorg heeft eindelijk gebeld en die komen aanstaande donderdag langs. Ook checken ze standaard even het kamertje op veiligheid.
Vrijdagmiddag zijn we begonnen met het wassen van al jou mini kleertjes en spulletjes.
Wat heb je toch al veeel! Gelukkig wilde je oma (wat klinkt dat nog raar!) daar mee helpen want die heeft veel was ervaring, een grotere wasmachine en meer ruimte om het te laten drogen.

Dinsdag komt ze behangen en dan hoop ik dat donderdag alles een beetje in orde is.


Gisterochtend was er een informatiebijeenkomst in het Diakonessehuis (het ziekenhuis waar ik wens te bevallen ;-) ). Om Half 11 (op een vrije zaterdag!!!!) werden we daar verwacht. Ik heb nog nooit zoveel suffe mensen bij een gezien. Allemaal dertigers, gestoken in "makkelijke" miss etam mode of fleece truien. De mannen hadden voor het gemak ook "vrijetijdskleding" aangetrokken. Alles dames (zo'n 30 ) waren al tonnetje rond en bewogen zich zeer moeizaam voort. Dat terwijl de gemiddelde vrouw toch echt niet veel verder dan ik was. Maargoed, we kregen een diashow te zien over de kraamsuites en het lijkt me nog steeds fijn daar te bevallen indien mogelijk. Echt veel nieuwe dingen dan al op de site stonden heb ik er niet van opgestoken, maar goed ik weet nu waar het ziekenhuis zit en hoe het er een beetje uit ziet.
Toen ik na de bijeenkomst op mijn fietsje stapte kregen we nog wat verwarde blikken van de medezwangeren na. Jawel jong en vitaal! Hahah

We hebben de dag maar burgelijk voortgezet en zijn naar de woon boulevard gegaan, waar ik vervolgens weer wat miss etam dames tegen kwam in de prenetal. Ook hebben we de Ikea nog even aangedaan voor wat laatste fruttels. Alles is nu bijna compleet voor jou komst.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ow god jah, die dertigers ;). Verschrikkelijk LOL!

Vervelend dat je nog geen uitslag hebt over je klachten, en die gynaecologen zijn inderdaad niet van de sociale praatjes he... Helaas...

Anoniem zei

Zeggehh.. niet alle dertigers zijn Miss-Etammers hoor...
:)

Gaat al opschieten he meis.. spannend!
Hoop dat je buikpijn wegblijft!

Groetjes
Kirs

D* zei

Hahaha, ik had het over suffe dertigers, en daar vallen jullie echt niet onder hoor!

Anoniem zei

Ja joh..die rottige dertigers...
Ben blij dat ik al 4 jaar 29 ben...
;-)