woensdag 12 september 2007

31 weken en 4 dagen





Afgelopen donderdag ben ik met Cynthia en Ter sushi gaan eten in Amsterdam. Ik had die dag al veel gelopen en na een groot rondje stad in A'dam trokken mijn bekken het echt niet meer. Ik kon amper opstaan na het zitten in de trein.
De volgende dag besloot ik het rustiger aan te doen. Maar goed de na sleep van die dag ervoor was duidelijk aanwezig. Ramen lappen was toch iets te veel van het goede en ik kreeg weer last van mijn bekken.
Zaterdag stond Lief festival op de planning. De kaartjes hadden vlak voor mijn swangerschap als besteld en ik had eigenlijk niet verwacht dat ik in dit stadium van mijn zwangerschap nog zin zou hebben in een festival.
Dat klopte ook wel een beetje, het was zaterdag droog maar ook niet echt ideaal festival weer. Er ontbraken duidelijk wat kriebeltjes. Twijfel al om. Scarlett wist me over te halen het zou voorlopig de laatste keer zijn en ook wel gezellig om wat mensen te zien.
Gelukkig had ik geen last meer van mijn bekken die dag en gingen we rond een uurtje of 3 richting Maarssen.
We zijn tot een uurtje of 8 gebleven. Ik heb een leuk dagje gehad, veel mensen weer even gesproken, maar ben nu toch echt wel klaar met het feesten/festivallen. Dat is maar goed ook! Hahah
Zondag hadden we een verjaardag van de zusjes van Ter. Dat was ook erg gezellig maar rond een uur of 9 was ik echt kapot.

Gisternacht werd ik rond een uur of 5 wakker. Weer die hevige pijn in mijn onderbuik. Ik heb uren liggen draaien in bed. Wilde ter liever niet wakker maken want die moest gewoon aan de studie die dag. Uiteindelijk tot 9 uur vol gehouden en toen kon ik de vk bellen. Ik had geen zin om weer naar de huisarts gestuurd te worden om daar tot de conclusie te komen dat het geen blaasontsteking is en dat hij he ook niet weet. Vorge keer heb ik toen voor de zekerheid toc h maar een antibiotica kuur gehad maar dat mocht dus blijkbaar niet helpen.
Ik wilde naar de Gynaecoloog. Misschien dat die wat kon vinden. Daar kon ik pas vrijdag terrecht. Ik mocht hoogstens 4 paracetemol per dag maar liever niet. Na 2 paracetemol was de pijn nog steeds ondragelijk. De zeurende pijn was nu duidelijk een golvende pijn. Alleen wel om de tien seconden wat dus veel te snel gaat voor weeen. Toch nog maar eens de vk gebeld of ik niet even langs de praktijk mocht komen. Gelukkig kon ik gister middag terrecht. Alles in orde met de bebster (en zelfs met mijn bloeddruk) dus het komt waarschijnlijk toch van mijn blaas.
De pijn heeft de hele dag nog aangehouden. Toen ik vanmorgen wakker werd was het weg.
Heb ik dan toch gewoon te druk gedaan?
Dit keer laat ik het er niet bij zitten ik wil nu wel eens weten wat het nou eigenlijk is. Vrijdag staat de afsrpaak bij de gyn nog steeds. Waarschijnlijk word er dan ook een snel echotje gemaakt dus wie weet nog even een blik op jou!

Ja , het begint allemaal toch een stuk zwaarder te worden. Ik ga me nu echt hoogzwanger voelen en ik moet nog zo lang. Nouja zolag, 8 weken is gewoon best lang als je je half invalide bent :-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja Dais en Terrenz, het aftellen is nu echt begonnen, spannend hoor.

Leuk om jullie weer eens te zien afgelopen zaterdag.
Succes met de laatste loodjes! You can do it!!

kus Francie

Anoniem zei

Tja Daisy, hoogzwanger zijn gaat vaak samen met kwaaltjes. Lekker rustig aan doen dus maar!

Coco zei

Vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken als je veel loopt, ik had er heel vroeg in de zwangerschap wel last van, later ben ik denk ik minder gaan lopen ofzo haha ;)